مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان خبر داد
مدیرکل مدیریت بحران گیلان گفت: شاهد اقدامات کارشناسی و انتظامی درباره حریق تالاب انزلی هستیم و در صورت احراز عمدی بودن، برخورد قاطع خواهیم داشت.
کد خبر: ۱۱۷۰۱۶۸
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۳ 08 June 2024

به گزارش تابناک گیلان محمدرضا حق بین، مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان با اشاره به آخرین وضعیت آتش‌سوزی در اراضی حاشیه تالاب انزلی در منطقه تراب گوده، به خبرنگارتابناک گیلان گفت: گزارش حریق در ساعت ۱۳:۵۵ اعلام شد و در ساعت ۱۶:۱۵ شاهد اطفای کامل آن بودیم.

وی با بیان این‌که حدود سه هکتار از اراضی تالابی طعمه حریق شد، افزود: علت آتش‌سوزی در دست بررسی است، اما برآوردهای اولیه حاکی از انسانی و عمدی‌بودن آن دارد و لذا شاهد اقدامات کارشناسی و انتظامی هستیم و در صورت احراز، برخورد سریع و قاطع خواهیم داشت.

مدیرکل مدیریت بحران گیلان همچنین از تشکیل ۹ فقره پرونده‌ی تخلف مربوط به آتش‌سوزی‌های تالاب انزلی خبر داد که از سوی اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان در حال پیگیری است و بیان کرد: برای جلوگیری از تکرار چنین حوادثی، با افرادی که از روی عمد اقدام به آتش‌زدن منابع طبیعی و محیط زیست می‌کنند، برخورد می‌کنیم.

حق بین با بیان این‌که ۱۰ اکیپ از شهرداری و آتش‌نشانی انزلی و فرمانداری شهرستان و اداره بندر و ادارات منابع طبیعی و حفاظت محیط زیست و بسیج و نیروهای مردمی اقدام به اطفای حریق کردند، گفت: خوشبختانه خبررسانی به‌موقع مردم و انجام سریع عملیات اطفا، از گسترش آتش‌سوزی جلوگیری کرد.

وی با اشاره به دستور استاندار گیلان مبنی‌بر اعزام پنج اکیپ پشتیبان دیگر، خاطرنشان کرد: اطفای حریق با حضور به‌موقع آتش‌نشانان در سه ساعت انجام شد؛ این در حالی است که مهار آتش‌سوزی در اراضی تالابی در صورت گسترش، بسیار سخت خواهد بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار